بهداشت نیوز:  غلامرضا کرد افشاری، گفت: حمام کردن جزء لاینفک زندگی انسان است که برای پاکیزه کردن بدن، گشودن منافذ پوستی، رقیق کردن مواد و دفع آنها از بدن به روش تعریق و همچنین برای رطوبت بخشیدن به بدن به حمام نیازمند است.
 
وی ادامه داد: خصوصیات یک استحمام خوب این است که فرد باید در هنگام ورود به حمام ابتدا به تدریج آب نیمه گرم بر سر خود بریزد و سپس کاملاً زیر دوش آب قرار گیرد.
 
کرد افشاری ادامه داد: در هنگام پر بودن معده یا خالی بودن آن نیز نباید حمام کرد، از طرفی حمام کردن بلافاصله پس از اعراض نفسانی مثل خشم یا شادی بسیار مناسب نبوده و مضر است.این متخصص طب سنتی گفت: نوشیدن آب سرد یا مصرف غذا در حمام یا بلافاصله پس از آن مناسب نیست.
 
وی افزود: برخی از افراد به هنگام حمام کردن و استراحت در وان یا استخر اقدام به خوابیدن می‌کنند که این حرکت مضر است چرا که توقف زیاد و ماندن در حمام جایز نیست و باعث سستی و ضعف بدن و کم شدن مواد مورد نیاز بدن می‌شود.وی ادامه داد: افراد گرم‌مزاج بهتر است در هنگام خروج از حمام پاهای خود را با آب سرد و افراد سرد مزاج با آب گرم شستشو دهند.
وی ادامه داد: همچنین در طول روز افرادی که دچار ضعف و سستی شده‌اند باید از استحمام در حمام بسیار داغ مثل سونا به دلیل ایجاد ضعف خودداری کنند.

 منبع : سایت جامع طب سنتی ایرانی اسلامی